K+B Progres

O klientovi

Od paměťové karty po ledničku… Velkoobchod K + B Progres vám dodá v podstatě cokoli z oblasti spotřební elektroniky, domácích elektrospotřebičů, telekomunikační nebo kancelářské techniky. Navíc je výhradním distributorem značek Yamaha, ECG, HITACHI, nebo TELEFUNKEN pro český trh. Zákazníci mohou denně objednávat z nabídky čítající více než 10 000 položek. A taková šíře sortimentu si žádá už pořádně promyšlenou a výkonnou logistiku.

Výchozí stav

 „Tlak na rychlou expedici zboží je dnes obrovský. Lidé očekávají, že když si jeden den objednají, hned následujícího dne obdrží zásilku. Rádi objednávají do pozdních večerních hodin. Na expedici nám tak zbývá čím dál tím méně času,“ popisuje ředitel IT a logistiky Milan Mathauser. I to byl jeden z důvodů, proč se společnost v roce 2008 rozhodla vybudovat v Praze nové logistické centrum a vybavit je moderní manipulační technikou i skladovacími technologiemi tak, aby ustála stále rostoucí požadavky na rychlost a efektivitu expedičních procesů. A to i s výhledem do budoucna.

Výběr systému

Od implementace nového WMS si vedení společnosti slibovalo hodně. Cílem bylo při stejném nebo menším počtu zaměstnancům zvládnout větší objem objednávek a snížit tak náklady na skladování. „Chtěli jsme, aby dispečeři měli aktuální přehled o dění ve skladu a mohli účinně a rychle úkolovat skladníky. Dále aby zboží bylo uloženo v optimálním množství a na optimálních pozicích s ohledem na jeho obrátku,“ doplňuje Milan Mathauser. Skladovací systém měl umožňovat paralelní vychystávání z různých skladových zón s různou manipulační technikou i takzvaný multipicking, tedy vychystávání více objednávek najednou. WMS mělo být zároveň zdrojem informací o výkonu jednotlivých pracovníků pro nastavení motivačního systému.

„Ve finále jsme vybírali WMS dvou dodavatelů. Pro kvadosácký mySTOCK WMS jsme se rozhodli z více důvodů. Asi nejdůležitějším z nich bylo to, že jsme s KVADOSem měli dobrou předchozí zkušenost, od roku 1998 využíváme jeho ERP systém VENTUS. mySTOCK zároveň pokrýval skladovací procesy velkoobchodu s elektrozbožím a cenově odpovídal velikosti a možnostem naší firmy,“ říká Milan Mathauser. Svou roli sehrál i fakt, že přestože má mySTOCK® své standardní jádro, bylo možné konkrétní agendy přizpůsobit na míru specifickým podmínkám velkoskladu s elektrozbožím.

Naše řešení

Nasazení WMS mySTOCK® předcházela roční přípravná část zahrnující logistickou studii a procesní analýzu. To ovšem zpětně hodnotí klient jako nejdůležitější část celého projektu. Dostatek času na promyšlení veškerých detailů, které se vážou k jednotlivým skladovým operacím, je pak pro bezproblémové nasazení systému do ostrého provozu klíčové. „Myslím, že samotné spuštění se nám podařilo připravit a realizovat mimořádně dobře, proběhlo během několika málo dnů. Nikdo z firmy pak vlastně ani nepoznal, že sklad už jede v novém systému,“ vzpomíná Milan Mathauser.

Některé konkrétní agendy mySTOCK® byly upraveny dle zcela konkrétních potřeb K + B Progres a staly se pak i součástí standardního řešení. Jednalo se například o úpravu prostředí, v němž v systému pracují dispečeři. Barevné odlišení jednotlivých operací a doplnění ikonami semaforů dovolují dispečerům například cíleně posilovat směny. „Dalším požadavkem, který pro nás KVADOS zapracoval, bylo zobrazování pokynů pro skladníky na LCD panelech. Část zaměstnanců tak u sebe nemusí nosit mobilní terminál,“ dodává Milan Mathauser.

„Pro náš sklad je typické, že se jednotlivé typy sortimentu od sebe velmi liší, co se týče jejich velikosti nebo hmotnosti. Někdy se jedná o malou krabičku, jindy potřebujete k manipulaci vysokozdvižný vozík. mySTOCK plánuje skladování zboží v různých zónách vybavených vhodnou manipulační technikou a optimalizuje tak následné vychystávání,“ popisuje Milan Mathauser. Během let pak prošlo WMS v K + B Progres dalšími úpravami tak, aby plně vyhovovalo aktuálním potřebám společnosti. Jednalo se třeba o implementaci funkcí pro EDI komunikaci s Amazonem.

Co se ve skladu změnilo?

počet přijímaných a expedovaných položek se zněkolikanásobil

výrazně se klesla chybovost dodání

zvýšila se motivovanost zaměstnanců – jsou dostupná tvrdá data o jejich výkonu

sklad je reálně řízený, všechny informace o aktuálním dění ve skladu jsou k dispozici online

skladníci se nemusí řídit papírovými expedičními listy, ale mají mobilní terminál nebo za nimi svítí LCD obrazovka s konkrétními úkoly

Další plány

Spolupráce společnosti K + B Progres a KVADOSu má už svou téměř dvacetiletou historii. „Netvrdím, že KVADOS má nejlepší odborníky široko daleko, ani že dodává ty nejlepší systémy na světě, ale lidé z KVADOSU byli vždy připraveni nám pomoci a mnohokrát se jim to povedlo. Dnes mohu říct, že někteří se stali mými přáteli a velmi si jich vážím,“ shrnuje Milan Mathauser. V současnosti se společnost K + B Progres rozhlíží na trzích Marketplace. Stejně jako v případě Amazonu i zde se jedná o globální hráče, kteří vyžadují přesnost a rychlost nejen v komunikaci, ale i ve vyskladňování a dodávkách. Je možné, že další úpravy WMS řešení se budou ubírat tímto směrem.

A doporučení Milana Mathausera k případnému výběru WMS pro Vaši firmu? „Při výběru je třeba zohlednit specifika konkrétního byznysu a dobře zvážit, jakým způsobem bude WMS řídit konkrétní provoz, zda má potenciál pro případné zákaznické úpravy a jakým způsobem bude probíhat následný rozvoj, aby řešení nezestárlo.“

Zajímá vás více informací o projektu? Navrhneme řešení i pro vás! Kontaktujte nás, rádi se s vámi sejdeme.

Kontaktujte nás, rádi se s vámi sejdeme: +420 597 403 403 mystock@kvados.cz
Kontaktujte nás