MARLENKA international

O klientovi

Kdo by neznal MARLENKU. Společnost spojenou s vůní lahodných medových pochoutek a také se silným příběhem jejího arménského zakladatele Gevorga Avetisjana. Zájem o medové dorty, kuličky, rolády a další dobroty v Česku i ve světě dlouhodobě roste. Během let expanze firmy ovšem došlo k tomu, že dosavadní sklady MARLENCE jednoduše nestačily. „Nezvyšovalo se pouze samotné množství skladovaného zboží, ale narůstal také počet druhů skladovaného sortimentu i počet odběratelů a jejich specifických požadavků. Ty se týkají například způsobu skladování, označení výrobků dle legislativních norem v konkrétních zemích, logistických vlastností, jako je výška a váha palety… Zároveň s tím rostla náročnost zaskladňování a vychystávání zboží s ohledem na normy FEFO, kdy výrobky s dřívějším datem spotřeby putují ze skladu jako první,“ říká provozní ředitel MARLENKY Raul Stuchlík.

Výchozí stav

V MARLENCE se rozhodli vyřešit problém skladování z gruntu. Vlastně doslova od základů. Během necelého roku postavili zcela nový sklad a ne ledajaký. Vzhledem k omezeným možnostem areálu bylo nutné stavbu vytáhnout do výšky, sklad měří 33 metrů. Plně chlazený sklad disponuje kapacitou 1 821 paletových míst a je vybaven moderními skladovacími systémy německé společnosti SSI Schäfer. Budova se začínala stavět, systém automatických zakladačů byl vybrán, zbývalo tedy už jen najít chytré řešení, který to vše bude řídit. To správné WMS.

Výběr systému

„Při výběru dodavatele WMS jsme sledovali několik kritérií. Prvním z nich byla udržitelnost: chtěli jsme řešení od silného partnera, tedy od stabilní společnosti, která má už nějaké zkušenosti s podobnými projekty a dostatečné kapacity, aby dokázala dodržet napjatý harmonogram. Dalším kritériem byla vysoká dostupnost řešení s lokální podporou. Odmítli jsme proto nabídku německého dodavatele zakladačů a dali přednost dodavateli českému – když je jakýkoli problém, lidé z KVADOSu přijedou a vše můžeme vyřešit v krátkém čase přímo ve skladu,“ popisuje Raul Stuchlík. Při volbě dodavatele byly podle něj důležité také referenční návštěvy ve společnostech, které daný systém už nějakou dobu používají: „Velmi doporučuji návštěvu provozu, kde s poptávaným systémem pracují, i když třeba v lehce odlišných podmínkách. Pomůže vám to zodpovědět řadu důležitých i zcela konkrétních otázek.“

Naše řešení

V MARLENCE nakonec rozhodli pro kvadosácké řešení mySTOCK®. Bylo to v prosinci 2016. Za osm měsíců, tedy v srpnu následujícího roku, už mySTOCK® naběhl do ostrého provozu a práce skladníků se radikálně proměnila. A také zjednodušila a zrychlila. „Dříve jsme ve skladu využívali jen dva stavy zboží: objednáno a dáno na auto. Co se s produkty dělo mezi tím, jsme sledovat neuměli. Skladníci mají nyní objednávku připravenou na jednom místě, nemusí ji ručně kompletovat a vyhledávat ve skladu. Pro skladníky bylo také velmi náročné vyskladňovat zboží podle pravidel FEFO. Tento úkol za ně převzalo WMS – hlídá, aby byly prioritně a důsledně vyskladňovány položky s dřívějším datem spotřeby. Máme nyní přesný přehled o veškerém pohybu výrobků ve skladu a díky tomu naplňujeme všechny požadavky potravinářských norem pro zajištění bezpečnosti a jakosti BRC a IFS. Zásadně se snížila chybovost při vychystávání zakázek, zejména co se týče použitých šarží. Práce vedoucích i skladníků se zjednodušila, instruování zaměstnanců je díky využívání PDA zařízení mnohem snadnější, stejně jako zaučování nových pracovníků skladu. Pro fungování skladu byla dříve klíčová znalost konkrétních lidí, know-how bylo uloženo v hlavách zaměstnanců. Nyní znalost skladovacích procesů převzal informační systém, který pracovníky úkoluje,“ shrnuje hlavní přínosy kvadosího WMS Raul Stuchlík.

Další plány

mySTOCK® aktuálně řídí tři expediční sklady, to znamená sklad hotových výrobků, sklad zboží, které MARLENKA přeprodává (například káva), a sklad propagačních materiálů. Připravuje se implementace kvadosího WMS také do výrobních skladů surovin, polotovarů a obalů, nyní zde mySTOCK® běží ve zkušebním provozu.

Zajímá vás více informací o projektu? Navrhneme řešení i pro vás! Kontaktujte nás, rádi se s vámi sejdeme.

Kontaktujte nás, rádi se s vámi sejdeme: +420 597 403 403 mystock@kvados.cz
Kontaktujte nás